Select Page

فروش اقساطی سمند lx

خوب است بدانید که ایران خودرو در سال ۸۰، سمند x7 را تولید و رونمایی کرد، سه سال بعد فروش اقساطی سمند LX را در دستور کار قرار داد، به‌همین ترتیب سمند EL در سال ۸۴، سمند سورن در سال ۸۶، سمند SE و سمند سریر در سال ۸۷، دنا در سال ۹۳ و دنا پلاس نیز به تازگی وارد بازار خودرو شده‌اند.

دراین مطلب قصد داریم به بیان نشخصات و ویژگی‌های یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سمند، یعنی سمند LX بپردازیم. با ما همراه باشید.

فروش اقساطی سمند lx

 

سمند LX جزو خودروهای کاملا ساخت داخل می باشد که در طی سالها ورود خود به یکی از پر طرفدارترین خودروها تبدیل شده است و در حال حاضر نیز به دو صورت نقد و اقساط به فروش می رسد.

علت محبوبیت سمند LX

 

لقب نخستین خودروی ملی برای بسیاری از جوانان و کارمندان ایرانی کافی بود تا با تکیه بر دانش و توان مهندسان ایرانی، به‌دنبال یک اتومبیل ایرانی باشند و تقاضای گسترده‌ای برای خرید اقساطی سمند lx رقم بزنند.

 

از طرفی طراحان ایران‌خودرو با درک درست از سلیقه مردم، سمند را روانه بازار کردند؛ چراکه این خودرو زیبایی ظاهری، جاداری کابین، لوازم یدکی ارزان و در دسترس و مشخصات فنی و ایمنی مناسبی داشت و حتی هنوز نیز یکی از گزینه‌های اصلی برای خرید خودرو نزد خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود.

 

در ادامه هریک از علل محبوبیت سمند LX را بررسی می‌کنیم.

ظاهر مدرن و جذاب

 

سدان جذاب تولید ایران خودرو که بی‌شباهت به پژو نیست با ایجاد تغییراتی به زیبا و چشم‌نوازتر شدن چهره این خودرو کمک کرده است.

 

چراغ‌های کشیده، رینگ پنج پر براق، نوار مشکی بالای سپر که تا پایین درب‌ها کشیده شده، طراحی نوار دور جلو پنجره و شیشه‌های جانبی که در آینه‌های کناری هم رعایت شده و خطوط بدنه، نمای مدرن و دلچسبی از سمند ال ایکس ارائه می‌دهند.

 

با خرید اقساطی سمند lx صاحب خودرویی خواهید شد که امکان اسپرت شدن آن نیز وجود دارد.

کابین جادار و خانوادگی

 

طراحان ایران خودرو برای فضای کابین سمند ال ایکس از تم چوبی استفاده کرده‌اند. نوارهای چوبی روی داشبورد، دریچه‌های تهویه و ستون‌های میانی، حس خوبی به سرنشین القا می‌کنند.

 

مهم‌ترین نکته در کابین سمند lx صرف نظر از شکیل و مدرن بودن آن، جادار بودن این خودرو است؛ ازاین رو یک خودرو خانوادگی مناسب برای مسافرت‌های طولانی محسوب می‌شود.

کم مصرف و پرتوان

 

یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال گسترده از طرح‌های فروش اقساطی سمند lx توان فنی این خودرو است. سمند ال ایکس دارای موتوری با حجم ۱۷۶۱ سی‌سی است که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

 

این خودرو طی ۱۴.۵ نیم ثانیه به حداکثر شتاب ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. استاندارد حد آلایندگی این خودرو یورو ۴ است و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

 

ازاین‌رو از همان نخست، سمند ال ایکس به‌ عنوان خودرویی پرتوان و بامصرف سوخت پایین در بازار معروف شد.

مشخصات فنی سمند LX

 

حجم موتور ( cc)

 

۱۷۶۱

 

حداکثر توان موتور (hp)

 

100 اسب بخار در ۶۰۰۰دور در دقیقه

 

حداکثر گشتاور (nm)

 

153نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه

 

نسبت تراکم

 

۹.۳

 

تعداد سوپاپ

 

۸

 

نوع سوخت سازگار

 

بنزین بدون سرب اکتان ۹۵

 

سیستم انژکتوری

 

پاشش چند نقطه‌ای

 

استاندارد حد آلایندگی

 

یورو ۴

 

حداکثر سرعت (km/h)

 

185

 

شتاب صفر تا صد (ثانیه)

 

۱۴.۵

 

سیستم انتقال قدرت

 

۵ دنده دستی (BE3)

 

مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر (لیتر)

 

۶.۸

 

مصرف سوخت (در۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی (لیتر)

 

۸.۷

 

طول خودرو (mm)

 

4502

 

عرض خودرو (mm)

 

1903

 

ارتفاع خودرو (mm)

 

1460

 

وزن خالص خودرو (kg)

 

1220

 

گنجایش مخزن سوخت (لیتر)

 

۶۶

 

حجم فصای صندوق عقب (دسی متر مکعب)

 

۵۰۰

ایمنی مطلوب

 

اگر قصد خرید اقساطی سمند lx دارید، باید بدانید که این خودرو یکی از ایمن‌ترین سدان‌های ایرانی‌ است.

 

بدنه مستحکم این خودرو در کنار ستون فرمان تلسکوپی که در هنگام تصادفات جمع می‌شود، سیستم ABS و EBD، ایربگ راننده و سرنشین، هشدار هوشمند ورود غیر مجاز و ایمبولایزر، ایمنی این خودرو را تضمین کرده‌اند.

 

به‌علاوه سمند ال ایکس مجهز به سیستم‌های هشدار دهنده موانع عقب، قطع سوخت اتومات، سیستم گویا، فرمان هیدرولیک، ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای است.

 

مطلوب در امکانات رفاهی

 

اگرچه سابقه حضور سمند ال ایکس در جاده‌های ایران به ۱۸ سال می‌رسد و استقبال زیاد مردم برای حضور در طرح‌های فروش اقساطی سمند LX سبب شده است تا خودروساز رغبتی برای افزودن امکانات رفاهی بیشتر نداشته باشد، اما هم‌چنان خریداران و مالکان از سطح امکانات موجود در این خودرو اعلام رضایت می‌کنند.

 

وجود دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب از همان ابتدا هم جذاب بود و نمونه مشابهی در بین خودروهای تولید داخل نداشت.

 

سنسور دنده عقب گویا، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب، وجود چراغ نقشه‌خوان، صندوق عقب جادار و ساده و تنظیم برقی صندلی‌های جلو بخشی از امکانات رفاهی نسخه lx نخستین خودرو ملی محسوب می‌شود.

لوازم یدکی و قطعات در دسترس

 

اگر قصد خرید اقساطی سمند LX دارید، خیالتان از بابت هزینه‌های جانبی تعمیر و نگهداری، یافتن تعمیرکار مناسب، قیمت لوازم یدکی و در دسترس بودن قطعات راحت باشد.

 

ایران خودرو از همان ابتدای رونمایی از سمند X7 تا مراحل بعدی که اقدام به تولید و فروش اقساطی سمند EF7، سورن، دنا و سایر مدل‌های این خودرو کرد، تلاش داشت تا خدمات پس از فروش مطلوبی ارائه دهد و در این زمینه موفق عمل کرد.

 

اگر میخواهید خودرو را با شرایط ویژه ی خود خریداری نمایید از صفحه ی قسطی کن بازدید فرمایید.

فروش اقساطی سمند Ef7 دوگانه

توضیحات تکمیلی

Call Now Buttonتماس با کارشناسان